BMW e46 típushibák

A BMW e46-os szériáját 1997 végén mutatta be a BMW és 1998 elején kezdődött el a gyártás elsőként a 320d, 318i, 320i, 323i, 328i modellekkel. A tervező Chris Bangle kevésbé alkotott radikálisat mint az e60, e61 esetében, de a forma szépen öregszik, amit mi sem bizonyít jobban, hogy az idő múlásával is egy keresett modellnek számít a BMW e46 a használt piacon.

bmw e46 a naplementében
BMW e46 – Fotó: Jonathan Petersson: https://www.pexels.com/hu-hu/foto/ut-eg-napnyugta-auto-995232/

Az első széria példányai már elérték a 25 éves kort és a legfiatalabbak is már elmúltak 15 évesek, így típushibákról beszélni nehéz, mivel ennyi idő alatt a legmasszívabbra tervezett alkatrészek is amortizálódnak, ennyi idősen szinte bármi tönkre mehet egy autón. Alább azokat a jellemző meghibásodásokat szedtük össze típushibaként, amelyek a példányok jelentős részét érintették és konstrukciós problémára vezethetők vissza vagy olyan jelenségek, ami jellemzően megjelenik a kor és a futásteljesítmény növekedésével.

Bölcső repedése, törése

Ami biztos, hogy nem csak a korral járó hiba, az a BMW e46 szinte minden példányán felmerülő hátsó bölcső bekötési pontjának repedése vagy rosszabb esetben törése is. Az időszakos átvizsgálások alkalmával át kell nézni a futóművet ilyen szempontból is. A javítás nem olcsó mivel sok bontással jár ami időigényes, de már lehet kapni erősített alkatrészt az autóhoz, így a későbbi hasonló problémák kiküszöbölhetők.

E46 karosszéria, rozsdásodás

A karosszéria az első években igen jól tartja magát, de jellemzően 10 éves kor után elkezdenek megjelenni az első rozsdásodások elsőként a sárvédőkön és a küszöbökön, valamint az ajtók alján is. Természetesen ma már szinte minden példányon találni kisebb nagyobb rozsdásodásokat és a futóműhöz sem kegyesek az évek és a sózott utak, de még minden alkatrész fellelhető gyári beszállítótól és az utángyártott elemek is egyaránt.

Szívósor meghibásodások

A dízel motorok esetében a szívósör örvénycsappantyúi műanyagból készültek, ami a korral elgyengül és leválhat. Sajnos a letört darabok utat találhatnak a motorba, ami komoly károkat okozhat, az e46 motorgenerál pedig nem az olcsó javítások közé tartozik. Ha már motorok, akkor érdemesebb az M sorozatú motorok közül válogatni, ezek kevésbé érzékenyek a karbantartás hiányára és megbízhatóbbak. Az N sorozatú 2 literes motorok újabb fejlesztésűek és hasonlóan tartósak, de nagyon oda kell figyelni a karbantartásukra. Használtan csak az ismert előélet jelenthet némi támpontot a vásárláshoz. Kiemelten figyelni kell a vezérműlánc állaptára és a változó szelepvezérlés állítására.

Váltó karbantartás

Az e46-os BMW-k között sokat vásároltak már automata váltóval. Két beszállító, a GM és a ZF egységeit kapcsolták a motorhoz. Ezek sima bolygóműves automata váltók, amelyek normál használat mellett a gyártói ajánlás szerint tényleg az élettartamuk végéig gondozásmentesen működnek. Csak hogy az élettartam a tervek szerint 200 ezer kilométer volt, amit már a legyártott példányok nagyrésze átlépett, így a hibátlan működés megtartásához elengedhetetlen ezeknek is a karbantartása. A váltó olajat mindenképpen cserélni kell.

Olajszűrő ház repedése

A soros hathengeres motorok esetében az olajszűrő a motor elején, annak is felső részén helyezkedik el. A sok felmelegedés és lehűlés következtében a műanyag alkatrészek deformálódnak és kirepednek, emiatt olajfolyás jelentkezhet.

Ablakemelő szerkezet hibája

Szinten minden e46 példányon előbb vagy utóbb jelentkezik az ablakemelő szerkezetek nyikorgása, lassulása, amelyet ha nem javítanak, akkor az ablak megszorulásával jár. Ha sokat erőltetjük a szerkezetet, akkor a műanyag elemek eltörhetnek, az ablak pedig beesik az ajtóba. Az ablkaemelő szerkezet karbantartása nem bonyolult, de a belső ajtóborítás eltávolításával jár, így rá kell szánni a megfelelő időt.

A BMW alkatrészek még egy 15 évesnél idősebb autóhoz sem olcsók és ahogyan haladunk előre az időben, csak egyre drágábbak lesznek, így aki használt BMW e46-ot szeretne tartani, annak számolnia kell a karbantartás várhatóan magasabb költségeivel. Ezért viszont nagyban kárpótol a hátsókerék hajtás és az erős motorok adta élmény, amely mosolyt csal a minden ember arcára akár a hegyekben autózva, akár a pályán fűzve a kanyarokat.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük