Magasabb vámokat a kínai autókra!

Bár a kínai gyártók direkt térnyerése egyelőre csekély közvetlenül kínai modellekkel, mégis már van olyan tradicionális európai gyártó, amelynek már kínai tulajdonosa van. Mindezek mellett a kínai piacon alkalmazott vámok igen magasak az európai autókra, míg ez fordítva nincs így.

Carlos Tavares, a Stellantis csoport vezetője kéri az Európai Uniót, hogy kezelje keményebben a kínai autógyártókat. Tavares úgy látja, hogy az EU-nak ugyanúgy kellene kezelnie a kínai gyártókat, mint a Kínának az európai gyártókat. Erős a félelem, hogy az alacsony európai vámok mentén a kínai gyártók alacsony árazás mellett akarnának agresszívan piacot nyerni, majd ezt követően elkezdenék emelni az áraikat.

Magasabb vámot a kínai autókra
Forrás: Carexpert

Ezzel szemben Kínában ár most 15-25% körüli vámmal kell, hogy megküzdjenek a kínai piacon, míg a kínai gyártók csak 10% körüli összeget kell, hogy fizessenek az Európában eladott autókért. A Great Wall Motors már el is kezdte az Ora elektromos autók és a Wey luxusmárka forgalmazását Európában, míg az MG márkával egy európai logó mögött ugyan, az elektromos autók piacán kíván erősíteni.

A BYD sikeresen terjeszkedik Ausztráliában, de Európában is megkezdték az értékesítést és nem kisebb üzletet jelentettek be, mint 100.000 gépjármű értékesítését a német Sixt autókölcsönzőnek.

Tavares ugyanakkor nem rejtette véka alá azt sem, hogy a 2035-ös belsőégésű motorok kivezetése Európában nem a vásárlók vagy a gyártók öntése, hanem egy politikai kérdés, ami igen kockázatos húzás. Az EU jelenlegi energiamixe mellett legalább 70 ezer kilométer megtétele kell, hogy egy elektromos autó ledolgozza a gyártás során keletkező károsanyag kibocsátási többletet. Ráadásul meg kell küzdenie azzal, hogy az azonos karosszériába szerelt hibrid autók nem ritkán jelentősen olcsóbbak is a teljesen elektromos változatoknál.

A Stellantis vezetője szerint egyszerűen nem lehet figyelmen kívül hagyni a középosztály mobilizációs igényeit, amely a jelenlegi irányzatok mellett társadalmi problémákhoz vezethet. Az igazi megoldás egy folyamatos átállás lenne olyan modellek gyártása mellett, amelyek olcsóbbak, és jóval környezetbarátabbak a jelenlegi kizárólag belsőégésű motorral szerelt autóknál.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük