A Toyota október végi, aktuális negyedévi jelentése szerint az idei üzleti évben kevesebb autót gyárthatnak, mint azt eredetileg tervezték, mivel őket is érinti a már állandósult félvezető hiány.
A japán gyártó idén 9.7 millió autó legyártását tervezte, de az eddigi eredmények azt mutatják, hogy ezt nem fogják tudni elérni. Az áprilisban kezdődő üzleti év első négy havi eredményei elmaradtak a tervektől, amit várhatóan már nem is fognak tudni behozni.
Az októberi és novemberi gyártási számok 750.000 és 800.000 darab körül alakulnak, amely elmarad a tervezett átlagos 900.000 darabos célszám mögött.
A Toyota még nem mondta meg, hogy mennyi lehet a visszaesés, de az első 5 hónap eredményei eddig 6,7%-os visszaesést mutatnak a tervekhez képest, de hamarosan pontosítja a Toyota a módosított célokat.
A Toyota még mindig bízik benne, hogy felpörög a chipek gyártása és a második félévben változás állhat be a gyártásban. Emellett a globálisan növekvő infláció, a gazdasági recesszió is egyre borúsabb képet festenek a várható keresletről, ami szintén nem segíti a gyártás felpörgetését.
A kereslet változását nem csak a Toyota, hanem a Tesla is megérzi, elsősorban az európai és kínai piacon. A Toyota a fenti okok miatt 11 gyártósorát állítja le 8 gyárában minimum kettő, maximum 9 napra, ami némileg visszafogja majd a Corolla, Rav4 és Yaris gyártást is.
A Toyota az előző üzleti évben is hasonlóan járt. Akkor a 9,3 milliós célszámot menet közben 8,5 milliós darabszámra változtatta és végül 8,6 millió autót sikerült legyártania.
Forrás: Reuters