Kia Ceed ED típushibák 2006-2012

A Kia 2006-ban mutatta be az új , kifejezetten európai ppiacra fejlesztett modelljét a Ceed-et, annak is az első generációját, amit ED kódnéven is szokás nevezni. A Kia Ceed ED típushibák sora szerencsére nem hosszú, a gyártó egy megbízható modellt rakott össze, de így is okozhat némi bosszúságot a tulajdonosoknak.

Kia Ceed ED típushibák
Kia Ceed ED típushibák listája szerencsére nem hosszú és nem is tartalmaz igazán kritikus elemeket.

Műszerfal púpososdás

Elsősorban a Kia Ceed ED modelfrissítés előtti kivitelire igaz, hogy a műszerfal szélvédőnél lévő élénél elválik a ragasztás és a műszerfal középen elkezd felpúposodni. Kezdetben a műszerfal kivételével és ragasztásával vagy cseréjével orvosolták a problémát, de ügyesebb szerelők a helyén is meg tudják ragasztani úgy, hogy nem lesz látható nyoma a műszerfal púposodásának. Ha már elvált a ragasztás, érdemes mielőbb megcsináltatni és nem várni amíg nagyobb lesz a baj.

Napszemüveg tartó törése

Szinten minden példány érintett előbb vagy utóbb. A középső beltér világítást és szemüvegtartót magába foglaló műanyag doboz tartófülei törnek le, ennek hatására az egész egység leesik a helyéről. Más esetben a kinyitható szemüvegtartó törik ki. Egyik sem szerencsés és mivel elég gyakran előforduló probléma, nem is könnyű bontott alkatrészt találni hozzá.

Csomagtér ajtó rozsdásodása

Elsősorban a kombi kivitelre jellemző, hogy a csomagtér ajtó a szélvédő széleinél elkezd rozsdásodni, elsősorban a felső és az alsó éleknél, ahol a víz meg tud állni akár csak minimális mértékben is. Javítása csak az üveg kiszedésével és lakatolással lehetséges.

Hátsó ajtók felső éleinek rozsdásodása

A hátsó ajtók felső élei a gumikéder alatt kezdenek el rozsdásodni. az ide bejutó víz megáll és mivel nem tud elfolyni és gyorsan kiszáradni sem, a fémeket veszi célba és kezdi őket alaposan felemészteni. Már 8-10 éves autókon is jól látható a felső gumi tömítést picit felhúzva a csúnya rozsdásodás. Az ajtó levételével és lakatolásával javítható, de számítanunk kell rá, hogy a jelenség pár éven belül újra felütheti a fejét.

Ablaktörlő lassulás, megakadás

Felhasználástól függ, de az ablaktörlő mechanika a használat során elkezd rozsdásodni és egy idő után berohad. A tünetek az ablaktörlő furcsa hangjával kezdődnek, majd a lapátok már nem tudnak megfelelő ütemben törölni, lelassulnak. A folyamat lassítható az ablaktörlő mechanika kenésével, de amikor a nyikorgást halljuk, már késő. Előbb-utóbb cserélni kell a szerkezetet. Végül az ablaktörlő teljesen megakad és nem töröl tovább. Cseréje nem is igazán költséges, inkább bosszantó probléma.

Üzemanyag tank tartó pántok rozsdásodása, törése

Már igen fiatalon, pár évesen jelentkezett az üzemanyag tankok tartó pántjainak rozsdásodása. Mivel néhány esetben a tank leszakadásával járt a hiba, a gyártó a garanciális szervizek alkalmával ezeket szükség szerint cserélte is tartósabb alkatrészekre. A modellfrissítés utáni példányokra már nem igazán jellemző, de meg kell nézni vásárlás előtt és utána is felül kell vizsgálni az olajcserék alkalmával.

Láncszakadás – 1.4i motor esetében

Nagyon nem mindegy, hogy az autó hogyan van karbantartva és milyen olajjal használják. A lánc az 1.4-es motorokban nem örökéletű és nem is egy vastag darab, leginkább egy bicikli lánchoz hasonlít. Amíg jól működik, addig nagyon halk, de ha megnyúlik, akkor dízeles hangot tud adni. Nem megfelelő karbantartás mellett akár már 100.000 km futásteljesítmény körül cserére szorulhat. Oda kell figyelni a megfelelő olaj használatára és a rendszeres cseréjére.

A műszerfal felpúposodása szerencsére könnyen javítható és a rádió gombjai sem halnak meg végleg.

Olajfogyasztás – 1.4i motor esetében

Az 1.4i motorok esetében az olajtöltet mindössze 3,5 liter, így az gyorsan elfárad, ezért indokolt a viszonylag gyakori 10 000 kilométerenkénti cseréje. A gyártó szerint elfogadható az 1Liter/1000km olajfogyasztás, ezért a szintet rendszeresen ellenőrizni kell. Magas olajfogyasztást a katalizátor rosszul tűri, eltömődhet a bejutó olajtól.

EGR szelep kokszolódás, letapadás – 1.6 CRDi motor esetében

A kipufogógáz visszavezetése által a káros szénhidrogének egy része elégetésre tud kerülni, ezzel csökkentve a károsanyag kibocsátást. Hogy mennyi kipufogógáz kerül visszavezetésre a szívórendszerbe, azt az EGR szelep szabályozza. Ez az alkatrész a rajta átáramló koromtól meg tud tapadni és nem tudja megfelelően szabályozni a kipufogógáz áramoltatását.

Rádió gombok nem működnek

Egy forrasztás elengedése miatt a rádió gombjai akár egyik napról a másikra is képesek tönkre menni. Jó hír, hogy a rádió a kormányról vezérelhető marad és a kijelző is működik tovább. Az egész egységet ki kell szerelni és van rá megoldás, hogy a forrasztást megjavítsák. Magyarországon többen is foglalkoznak a javítással.

Kormánymű kotyogása

Használat és nem idő függő, de előbb-utóbb minden Kia Ceed-et elér a kormányműben található csillag kopása. A probléma a kormány kotyogó hangjával indul. Ügyes szerelők a kormányoszlop megbontásával úgy tudják cserélni az amúgy filléres alkatrészt, hogy nem kell a komplett műszerfalat kiszedni hozzá. Aki nem ért hozzá, az otthon ne kezdjen bele a cserébe egymaga, mivel eddig is több rosszul összerakott példánnyal találkoztak a szakavatott szerelők.

Amennyiben ilyen autót szeretnél vásárolni a fentiekre érdemes az átvizsgáláskor figyelni. alapvetően a Kia Ceed ED típushibák könnyen orvosolhatók és gondos karbantartás mellett sokáig jó társunk lehet az autó.

Kia Ceed tesztünket ide kattintva olvashatod, vagy itt nézheted meg:

2 thoughts on “Kia Ceed ED típushibák 2006-2012

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük