Szerencsére a Kia Ceed JD típushibák sora nem túl hosszú, így nem kell nagyon félnie annak, aki egy ilyen autó vásárlásán töri a fejét. Ha már birtokolsz egy ilyen kocsit akkor is érdemes tovább olvasni, hogy tudd, mire figyelj a későbbiek során.
Mind motorizáltságban, mind pedig felszereltségben igen nagy különbségek vannak az egyes példányok között, de mindegyikről elmondható, hogy alapvetően tartós, jó minőségű autókról van szó, amiknek az ár/érték aránya is megfelelő. A 7 év vagy 150000km garancia vonzóvá tette a magyar és külföldi vásárók körében is.
A legtöbben az alábbi hibákkal találkoztak vagy találkozhatnak több éves használat során.
Tetősín festék kopás
A tetősín egy matt ezüstös festést kapott, de ez sajnos könnyen meg tud kopni egyrészt egyszerűen az idő múlásával magától is, viszont ha felszerelünk tetőcsomagtartót, akkor a felhelyezés során a mozgatással okozott karcok meggyorsítják a folyamatot. Alapvetően vissza lehet festeni, de teljesen tökéletes nem lesz tartósan.
Ülés borítás lepattan
Az ülés oldalán a ki és beszállások alkalmával az emberek lába megnyomja az ülés szélét, ami így elkezdi feszíteni az ülésnek az ajtó felöli oldalsó takaró műanyagját. Ez a műanyag elem egy fém fülön támaszkodik, viszont a rendszeres (és nem szándékos de szükségszerű) feszítés miatt ez le tud pattanni. visszahelyezni elég körülményes, az ülés kiszerelésével lehet legkönnyebben.
LED menetfény villogás
A Kia Ceed lámpájában (GT verziót leszámítva) egy alsó led csík van, amely indításra azonnal bekapcsol. Ennek a led csíknak egy külön vezérlője van amely sajnálatos módon túl tud melegedni. Az első hibajelenség a led csík villogása, ami este nagyon zavaró tud lenni a többi autós számára. Ha nem javíttatjuk meg, akkor egy idő után a vezérlő teljesen elromlik, ekkor a LED csík már be sem kapcsol. A Kia elismerte a hibát mint garanciális probléma, így a garancia idő alatt eleinte a teljes lámpatest cseréjével oldották meg a problémát.
Később a gyári beszállító módosította a vezérlőt, ami már nem melegedett túl. A lámpa kiszerelése után alul két lyukat égetve lehet kiszedni a vezérlőt, majd az így vágott lyukakat az új vezérlő behelyezése után egy méretpontos kupakkal leragasztják és lezárják, majd pedig rá is olvasztják, hogy légmentes zárást biztosítson. A Kia Ceed JD típushibák közül ez az amely szinten minden autót érint előbb vagy utóbb 2017-ig.
Olajszint emelkedés, részecseszűrő eltömődés
A dízel modellek sajátossága, hogy a részecskeszűrőt regenerálnia kell bizonyos időközönként. Ez azzal jár, hogy kipufogó ütemben is történik befecskendezés, így gázolaj jut a részecskeszűrőbe, ami itt ég el és égeti el a megszűrt nitorgénoxidot és kormot is. Az eljárás hatására valamennyi gázolaj le tud folyni a henger falán és be tud jutni az olajba. Ez az olajszint megemelkedésével jár, de kétségbe esni nem kell azonnal. Az így az olajba került gázolaj elpárolog és ez a gőz a szellőztető rendszeren keresztül bekerül a szívórendszerbe és elégeti a motor.
Ettől függetlenül nem érdemes betartani a gyártó által javasolt 2 év vagy 30000km olajcsere periódust, hanem a szervizek javaslata alapján ezt felezni érdemes és 15000km után érdemes olajcserét végezni. Ezzel meghosszabbítható az motor élettartama.
Mivel a részecskeszűrő eltömődése számos példánynál okoz gondot a csere pedig igen költséges, így többen döntöttek a DPF szűrő kiiktatása mellett. Ez viszont illegális, mert beavatkozás a környezetvédelmi rendszerbe. Másfelől így nem is teljesíti a gyári károsanyag kibocsátási értékeket, ami miatt a vizsgán sem mehet át. (De még ha teljesítené is, a DPF hiánya önmagában ok a bukásra.)
Ha dízel motorral szerelt Kia Ceed vásárlásán gondolkozol, akkor mindenképpen át kell vizsgáltatni az autót márkaszervizben vagy egy erre szakosodott szakemberrel, aki meg tudja állaptani, ha gond van a részecskeszűrővel.
Szívósor kokszolódás – 1.6 GDi motornál
Az 1.6 GDi motorok esetében a sok városi használat mellett jellemző probléma a szívósor kokszolódása. Ez egyfelől csökkenti a szívósor átmérőjét, ezzel kevesebb levegőt juttatva a motorba, másfelől pedig a leváló elszenesedett darabok az égéstérbe bejutva olyan rendellenes égést hozhatnak létre, amely károsítja a motort.
A Kia Ceed nem a legszebb vagy a legjobb autó, de az biztos, hogy nagyon megbízható és a kombik szinten minden csomagot el tudnak nyelni, ami egy hosszabb nyaraláshoz kell. Hogy benzinest vagy dízelt választ valaki az ízlés kérdése, de autópályára sokkal jobb a dízel.
Ha érdekelnek a Kia Ceed-del kapcsolatos információk, akkor olvad el a Kia Ceed ED típushibák leírását is.
Ha szeretnél a tulajdonosoktól kérdezni, akor ajánlom figyelmedbe a KIA Cee’d Club Hungary / Adok-veszek Facebook csoportot.
One thought on “Kia Ceed JD típushibák 2012-2018”