Opel Astra G típushibák és javításuk

Az Astra G sorozatát 1998-tól egészen 2011-ig gyártotta különböző márkák alatt 7 különböző karosszéria kivitelben 14 féle benzines és 6 féle dízel motorral, de még CNG-s verzió is volt belőle. Az Opel Astra G típushibák sora emiatt nem is rövid, de a legtöbbet javították a gyártás 13 éve alatt. Ha ilyen autót keresel, akkor javasolt a későbbi évjáratok között válogatni, ugyanakkor egy korai példány is lehet megkímélt.

Hátsó sárvédők rozsdásodása

Az Opel Astra G típushibák közül talán leggyakrabban és majdnem minden példányon előfordul a hátsó sárvédők rozsdásodása. A sárvédő ív tetején szokott elsőként megjelenni a rozsda, amely szépen lassan átrágja magát a teljes lemezen. Ezt szakszerűen a rozsdás rész kivágásával és javító ív behegesztésével lehet javítani. Sajnos a magyar piacon sok a pur habból és kittből épített sárvédővel tákolt autó, ezért a festékréteg vastagságát különösen fontos a sárvédők élein is mérni.

Motortartó bakok

Egy autóban sem tart örökké a motortartó bakok élete, de az Opel Astra G típushibák között említhető ezek viszonylag korai fáradása. A hiba biztos jele, hogy terhelés váltáskor a váltókar előre-hátra mozog, valamint alapjáraton egyenletes remegés tapasztalható az egész karosszérián. A probléma könnyedén orvosolható a motortartó bakok cseréjével.

Szelepfedél tömítés – 1.6 16v

Az 1.6-os és 16 szelepes motorok esetében beszélhetünk típushibáról, ha a szelepfedél alól elkezd folyni az olaj. A többi motorra ez kevésbé jellemző, de a már átlagosan 20 éves példányoknál bármelyikénél jelentkezhet olajszivárgás. A hiba könnyen megszüntethető a szelepfedél tömítés cseréjével, aminek viszont csak az álljon neki, aki biztos a dolgában, mert akár rosszabb is lehet a helyzet, mint volt.

Opel Astra G típushibák
Opel Astra G – Forrás: Wikipedia

Olajfogyasztás – benzines motorok korai példányainál

Ha Ecotec motorról beszél valaki, akkor szinte azonnal beugrik mindenkinek az Opel Astra G típushibák közül az egyik közismert jelenség, a fokozott olajfogyasztás. Már új koruktól kezdve a benzines motorok képesek voltak 5-10 ezer kilométer között több, mint egy liter olaj elfogyasztására is, ami elsőre ijesztőnek tűnhet egy új autónál, viszont ebben az esetben normálisnak nevezhető.

Első sárvédők aljának rozsdásodása

A sárvédő ívek rozsdásodása után már nem is meglepő az Opel Astra G típushibája, a sárvédők aljának rozsdásodása. Ez minden autót érint előbb vagy utóbb, de az Opel Astra esetében ez már néhány éves korban jelentkezhet, ami sok jót nem vetít előre a jövőre nézve. Ha még nem jelentkezett nálunk a probléma, akkor a dobbetétet le kell szedni és ki kell takarítani mögüle a sarat. Ezt elég egy évben kétszer megtenni, ezzel hosszú évekkel növelhetjük meg a sárvédő élettartamát. Ha már felütötte fejét a rozsda, akkor a legegyszerűbb megoldás egy bontott elem felszerelése vagy újat is vehetünk, de akkor ezt színre kell fényeztetni. Ez a hiba összefügg a küszöbök rozsdásodásával is.

Lambda szonda hiba – benzines motorok

Nem csak a nagy futásteljesítményű autókra jellemző hiba, hogy a lambda szonda elromlik. A túlzott olajfogyasztású motoroknál a szonda egész egyszerűen elkoszolódik és hibás jelet küld a motorvezérlőnek, amelynek hatására először egyenetlenné válik az alapjárat, majd menet közben is rángatni kezdhet az autó. A G Astra típushibák között ez egy viszonylag könnyen orvosolható probléma, ugyanakkor kissé bosszantó maga a jelenség.

Vezérműszíj szakadás – benzines motorok korai példányainál

A korai benzines motoroknál gyakori volt a vezérműszíj szakadás. Még az előírt csereperiódus előtt elszakadtak a vezérműszíjak, ezért a szervizek akár 20-30 ezer kilométerrel korábban javasolták a szíj cseréjét biztos ami biztos alapon. Már a modellciklus felére rendbe tették a szíjakat, majd pedig láncos vezérlésre álltak át több motor esetében is, amivel szinte teljesen kiküszöbölték a vezérlés idő előtti elfáradását.

Duda gombok kiszakadása

Ha láttál használt Opelt a 2000-es évek elejéről, akkor láttál már kiszakadt duda gombot is. Az F ég G Astra típushibák közül az egyik olyan, amely szinte mindenkinél előfordul, mindegy mennyire vigyázott a kocsijára. A csere persze filléres tétel és az autó belsejének összképén borzasztó sokat tud segíteni, ha ez a gumi gomb ki van cserélve. Ugyanilyen csúnyán öregszik és kopik a váltószoknya és a kézifékkar bőrszerű borítása is. Pár ezer forintért lehet kapni újszerű csere darabokat, aminek a felhelyezése sem tart tovább 10 percnél. Ezzel az autó máris éveket fiatalodhat.

Tank betöltőnyílás környékének rozsdásodása

Közismerten az F Astra jellemzője volt a tank betöltőnyílás környékének intenzív rozsdásodása, de az Opelnek sikerült átmentenie a G Astra-ra is a problémát. A javítás csak a rozsdásodó rész kivágásával és új lemez behegesztésével orvosolható. Javító elemeket az autóhoz könnyű beszerezni, de egy jó lakatos le is tudja hajtani a megfelelően illeszkedő lemezt.

Küszöb rozsdásodás a végeken a takaró műanyag mögött

A küszöbök végénél is megjelenhet a rozsda az Opel Astra G modelleken szinte bármelyik karosszéria kivitel esetében. A felismerést nehezíti, hogy ezt egy műanyag takaró elem is védi, amitől egyrészt nehezebb felismerni a problémát, így sokszor már csak az anyagfolytonossági hiánnyal küzdő (magyarul porrá rohadt) sárvédővel találkozik a lakatos. Megoldás lehet a műanyag takaró elem leszerelése és a mögötte lévő rész rendszeres takarítása. Ezzel ugyan késleltetni tudjuk a rozsdásodást, de teljesen nem tudjuk megállítani.

Hengerfej tömítés – benzines motorok

Az Opel Astra G típushibák közül a korai példányokra jellemző a hengerfej tömítés elfáradása, ami jobb esetben csak olajfolyással jelentkezik. Ha ezt észrevesszük, akkor azonnal szükséges cserélni, mivel hengerfejesedési következményei is lehetnek.

Ha többet szeretnél megtudni az Opel Astra G sorozatáról, érdekelnek a tulajdonosok tapasztalatai, akkor itt megtalálod a Facebook csoportok gyűjteményét is.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük