Citroen C3 típushibák 2002 – 2009

Az alábbiakban összeszedtük azokat a jellemző hibákat, amelyek felmerülhetnek a Citroen C3 2002 és 2009 között gyártott eső generációjánál. Az itt felsorolt hibák nem érintenek minden példányt és kizárólag tájékoztató jellegűek. Elsősorban a vásárlás előtt álló és a kifejezetten Citroen C3 modellt kereső olvasóknak készült az összeállítás előzetes tájékozódás céljából a Citroen C3 típushibákról.

Citroen C3 típushibák és azok megoldása
Citroen C3, Forrás: https://en.wikipedia.org/wiki/Citro%C3%ABn_C3

Rugó törés

Aki a 2000-es évek elején gyártott Citroen-t használ, annak nem lesz újdonság a spirálrugók törése. A 10 év feletti példányokra jellemző igazán és bármely tengelynél előfordulhat, de gyakoribb az első tengelyen. Az eltört rugót párban kellene cserélni és ezzel együtt a toronycsapágyak cseréje is egyfelől egyszerű, másfelől praktikus lépés.

Termosztát meghibásodás

A Citroen C3 típushibái között nagyon sok benzinest érint a termosztát meghibásodása, amely előbb vagy utóbb eléri a 10-15-éves példányokat. A probléma a hűtőfolyadék melegedésével jelenik meg és erősen észnél kell lenni, mert ha így használjuk az autót, akkor könnyen motorfelújítás lehet a vége.

A termosztátot cserélni nem nehéz, de egy korábban nyilvánvalóan termosztát hibás autónál figyelni kell, hogy nem károsodott-e a motor, van-e olaj a hűtőfolyadékban vagy habos kirakódás a motorban a betöltő nyílásnál.

Olajfolyás az olajteknőtől és a szelepfedéltől

Az olajteknő hajlamos a rozsdásodásra és nem is érdemes halogatni a cserét, mivel ha az autó alja felakad egy kövön vagy más akadályon, akkor könnyen át is tud szakadni egy 15-20 éves lemez. Ez a Citroen C3 egyik legkönnyebben javítható típushibája, mivel csak egy új olajteknő kell és egy olajcserével egybekötve le is cserélhető.

A felhelyezésnél figyelni kell, hogy az utángyártott tömítések nem mindig illeszkednek pontosan, ezért érdemes tömítő pasztával felrakni az olajteknőt. Így még jó pár évet el tud menni gond nélkül egy Citroen C3.

Citroen C3 típushibák - szelepfedél tömítés cseréje, olajcsere
Image by aleksandarlittlewolf on Freepik

A szelepfedél tömítése szintén el tud fáradni idővel, aminek jele az olajpára megjelenése a felső Citroen logo-s burkolat alsó élénél. Ezt a lemezt levéve egy gumi tömítés cseréjével megoldható a csere otthoni körülmények között is. Figyelni kell, hogy a szelepfedél tisztán kerüljön vissza, a több éves koszt ki kell belőle takarítani.

Zörgő váltók

Az egyik legbosszantóbb a Citroen C3 típushibák közül a váltók hibája. Az 1.4-es és 1.6-os benzines modellek váltóinál gyakori tünet, hogy a kinyomott kuplungnál nem hallani semmit, felengedett kuplungnál viszont daráló hangot hallat a váltó üresben. Ez a váltó kopásának és a nyelestengely csapágy lógásának egyik jele. Ha ez a hang összeköthető azzal, hogy országúti tempónál a váltó egyre hangosabb a legmagasabb sebességi fokozatban, akkor jó esélyünk van egy váltó felújításra.

Ugyanakkor érdemes tudni, hogy egy ilyen váltóval is még több tízezer kilométert el lehet menni, így nem kell rögtön kétségbe esni, ha a váltót halljuk megszólalni. Sajnálatos módon a váltó probléma nem csak a C3-as modell sajátja. A márka más autóinál ugyanúgy előfordul, mint a Xsara vagy a Berlingo esetében, de a Peugeot tulajdonosok is tudnának mesélni.

Ajtóhatárolók törése

Az első ajtóhatárolók szinten minden ajtóban vagy beragadnak és nehezen engedik nyílni az ajtókat, vagy pedig eltörnek és többet nem látják el a szerepüket, az ajtó nyitáskor teljesen kivágódik. Jó hír, hogy egy ajtó határoló pár ezer forint és a cseréhez nem kell diploma, nagyon könnyen cserélhető. Érdemes a zsanérokat is minimálisan zsírozni, mivel ezek is koszolódnak idővel és a nehezebb nyithatóság a zsanér problémája is lehet.

Citroen C3 típushibák ajtóhatároló törése
Citroen C3 törött ajtó határoló

Klímakompresszor szivárgás

Ha nem működik a klíma a kocsiban, akkor az egyik leggyakrabban előforduló hiba a Citroen C3 esetében a klímakompresszor tömítéseinek kiszáradása, így pedig elkezd ereszteni a gáz és működés közben a kenésért felelős olajat is kidolgozza magából. Ezt úgy lehet felismerni, hogy a klíma kompresszor illesztéseinél elkezd vékony, viszonylag tiszta olajréteg megjelenni. Ha már a csöpögés stádiumában jár, akkor azonnali kompresszor felújítás szükséges.

Ha érdekelnek további Citroen C3 típushibák és témák, akkor olvasd el sorozatunkat egy Citroen C3 felújításáról.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük