Az Európai Unió várhatóan jócskán enyhít az Euro 7 szabályozáson, amely így nem sokat változhat a jelenleg érvényben lévő kibocsátási szabályokhoz képest. Ha az eredeti tervek mentén történne a szabályrendszer kialakítása, akkor szinte ellehetetlenülnének a belsőégésű motorral hajtott autók, emellett az átállás a gyártóknak is borzasztó költséges és megerőltető lenne.
A már régóta húzódó szabályozás módosítás várhatóan nem fogja drámaian szigorítani a károsanyag kibocsátási limiteket, ezzel szemben az autóipari ellátási láncokra nehezedő soha nem látott nyomásra hivatkozva inkább a motorok tiszta üzemeltetésének fejlesztése mellett teszik le a voksukat minimális költségnövekedés mellett.
Ha a szabályozást az eredeti tervek szerint fogadnák el, az minden gyártót euro milliók elköltésére kötelezne, hogy teljesíteni tudják a szabályok által előírt kibocsátási követelményeket.
A Stellantis csoport vezetője, Carlos Tavares szerint az EURO 7 bevezetését nem is csak finomítani vegy elhalasztani kellene, hanem egyszerűen törölni, mivel úgyis az elektromobilitás áll a középpontban.
Hasonló állásponton van az autógyártókat tömörítő ACEA is, akik szerint az elektromos autók térnyerése olyan szintű, hogy az szükségtelenné teszi a belsőégésű motorokra kidolgozott szabványok további szigorítását. A gyártók arra készülnek, hogy 2035-től már nem adnak el belsőégésű motorral szerelt autót Európában, így az EURO 7 is okafogyott.
Az EURO 7 szabályozás késése és a tervezet várható módosítása nem kerülte el a környezetvédelmi csoportok figyelmét sem, akik egyszerűen az EU kapitulációjának tartják az autógyártók lobbija előtt. Mi több, európai emberek millióinak egészségének feláldozását az autóipari profit oltárán.