Megújul a BMW Z4 2023-ra, jelentette be a bajor gyártó, ugyanakkor a változások nem lesznek túl látványosak a kétüléses roadster esetében.
A BMW 3 éve, 2019-ben dobta piacra a Z4-es harmadik generációját, mi technikai alapokat tekintve a Toyota Supra ikertestvérének tekinthető, hála a bajorok és a japánok együttműködésének. A mostani modellfrissítés csak a kötelező modellciklus közepi ráncfelvarrás.
A megújított modellnek a Porsche 718 Boxsterrel és az Audi TT-vel szemben kell helytállnia, ezért is látta időszerűnek a BMW a frissítést. A roadster műfaj egyébként sem a legjövedelmezőbb szegmense az autógyártóknak, és egyre kevesebben fejlesztenek ilyen autót, így a BMW is a szükséges minimumra törekedett.
A BMW vesék valamelyest módosulta az autó elején, de nem nyúltak a lámpákhoz és a légbeömlőkhöz sem a középső részen. Az oldalsó légbeömlőket egy kicsit átrajzolták a mérnökök és alapból minden kivitel megkapja az M Sport csomagot is, így a változtatások még kevésbé lesznek látványosak.
A legerősebb M40i verzió megtartja a védjegyévé vált trapéz alakú kipufogót. Az alap kerekek 18 colosak, opcionálisan 19-es méretben is kérhetők.
A motorválaszték nem változott. Továbbra is alap az sDrive20i, a turbó feltöltővel szerelt 2 literes, négy hengeres egység 194 lóerővel és 320Nm nyomatékkal. A belépő szinten is már 6,8 másodperc alatt megvan a 0-100, de az egyel erősebb sDrive30i-vel mindössze 5,4 másodperc kell a zöld lámpától kilőve a 100km/h tempó eléréséhez.
Az erősebb változat igazából ugyanaz a motor, de a teljesítményt 255 lóerőre és 400Nm nyomatékra emelték. A csúcsváltozat M40i néven egy 3 literes turbó feltöltésű benzinmotort jelöl, ami azonos a Supra-ban használt egységgel. 335 lóerejével és 500Nm nyomatékával gyorsabb eléri a 100km/h tempót, mint ahogy ezt a mondatot elolvastad, egészen pontosan 4,5 másodperc elég is neki, ezzel viszont 2 tizedet veszít a Supra-val szemben.
Vezetni ugyanolyan lesz a Z4-et, int eddig volt. Az alap motorhoz választható 6 sebességes manuális és 8 fokozatú automata váltó is. Bár a Supra a 3 literes motorral is kapható manuális váltóval, a BMW-nek ez nem adatott meg. A legerősebb változat csak 8 fokozatú automatával rendelhető.
A változó áttételű kormányzás és az M Sport futómű mostantól az sDrive30i-ben is alapfelszereltség lesz. Az M40i elektronikusan vezérelt adaptív futóművet kap, M Sport diffivel, de az sDrive30i-hez is rendelhető lesz.
A beltérben sem lesz tetten érhető túl sok változás. A hajlított kijelző ami a 3-as sorozatban megjelent itt nem lesz elérhető, helyette két darab 10,25 colos kijelzővel találkozhat a sofőr, amin a BMW Live Cockpit rendszere fut.
A biztonsági berendezések is alapáron járnak a megújult BMW Z4 2023-ban megújuló változatához. Az ütközés megelőző rendszer, a sávelhagyásra figyelmeztető berendezés és a sebesség határ kijelzés az előzést tiltó tábla megjelenítésével mind a szériafelszereltség része.
A BMW Z4 2023-as árai még nem ismertek, de várhatóan magasabb árcédula fog lógni rajta, mint a jelenlegi változatokon. Az első példányok már a 2022-es év végén megérkezhetnek, így akár egy új Z4 is állhat a karácsonyfa alatt.
Forrás: Autoexpress