Az olcsó új autókat találni 2023-ban nem lehetetlen, de az olcsóság relatív. 2020 előtt hozzá voltunk szokva, hogy az olcsó új autó valahol 2 és 3 millió forint körül indul, de az olcsó kisautók is alulról súrolták a 3 milliót. Ha jobb felszereltségre vágyott valaki, akkor pedig ár inkább a 4 milliós sávban kellett gondolkozni.
Aztán jött a covid fertőzés okozta lezárások, a globális logisztikai problémák és a keresletet ki nem elégítő kínálat, ami az egekbe repítette minden autó árát. Erre még 2022-ben és 2023-ban rátett egy lapáttal a forint leértékelődése minden devizával szemben és az infláció is megdobta az összes autó árát, így a korábban olcsó új autók pár hónap alatt elvesztették az olcsó jellegüket, mivel a vásárlók jövedelme nem emelkedett azonos mértékben az autók árával.
Ezek a változások persze magukkal hozták a használt piac áremelését is. Aki most olcsó új autóra vágyik, az legalább 4,5 milliós vételárral kalkulálhat és az áremelkedésnek még valószínűleg nincs vége. Alább összeszedtük azokat a típusokat, amelyek 2023 márciusában a az olcsó új autók kategóriájában is a legolcsóbbak és talán még elérhetők a magyar vásárlók számára is.
Mitsubishi Space Star – olcsó új autók között is a legolcsóbb
Ha a Space Star kifejezés jön velünk szembe, akkor hajlamosak vagyunk valami nagyon nagy dologra gondolni. A Mitsubishi Space Star viszont egy igazi városi kisautó, ami az olcsó új autók között is a legolcsóbb.
A cikk megírásakor a legolcsóbb kivitelt 4,4 millió forintért lehet elhozni a kereskedésből, de nem azonnal, néhány hónapot várni kell rá, ráadásul a forint árfolyam alakulása is befolyásolhatja a tényleges vételárat. Ha azonnal kell valami amivel el lehet jutni A-ból B-be, akkor már 4,8 millió forintot kell átutalnunk, hogy már másnap beülhessünk a hőn áhított városi kisautóba.
A Mitsubishi sok autót ad relatíve olcsón, ami meg is látszik a beltér minőségén. A műanyagok nem éppen a legszebbek, mintha 15 évet ugrottunk volna vissza az időben. Viszont a felszereltség rendben van és ha az alap felszereltség nem elegendő, akkor több pénzért akár egészen szépen felextrázott kisautót kaphatunk. Nem lesz az autópályák királya, de családnak 1-2 gyerekkel városi, elővárosi közlekedésre ideális. Azért a 190 centis gyerek nem fog hálálkodni hátul a helykínálatért, de fél-egy órát simán ki lehet bírni benne.
Kia Picanto
A KIA legkisebb kocsija egyben a legolcsóbb új autó is a kínálatukban. A kínálat 4,8 millió forinttól indul, persze ezért az alapmodell jár és nem is vihetjük egyből haza, hanem már a gyártásban lévő darabokból választhatunk 2-3 hónap szállítási idővel. Az olcsó új autók között a második, de ez nem azt jelenti, hogy a többieknél sokkal jobb vagy éppen a Space Starnál rosszabb autót kapnánk.
Már alapáron is jár 6 légzsák és egy halom biztonsági extra, Bluetooth kihangosítós rádió, manuális klíma, távirányítós központi zár, hogy az utazás kényelmes legyen. Motorikusan persze nem leszünk túl jól eleresztve. Az 1 literes, 67 lóerős motortól nem szabad sokat várni és minden előzést alaposan meg kell fontolni, mielőtt belekezdünk. Mint minden KIA-hoz, a Picanto-hoz is jár a 7 év vagy 150.000 km garancia, de nagyon oda kell figyelni, hogy a kötelező felülvizsgálatokon időben átessen az autó. Ennek elmulasztása a garancia elvesztéséhez veszet és a KIA szigorú ezen a téren.
Dacia Sandero
A Dacia a megújulása óta úgy él a köztudatban, mint az olcsók új autók legolcsóbbika. Szinte minden évben az ő egyik modelljük az amelyik a legjobb áron kínálja magát. Nincsen ez másként 2023-ban sem, de az 5,2 milliós kedvezményes induló ár (ennyiért hirdetik a használtautó.hu-n újként, a listaár ennél magasabb) csak a harmadik helyre volt elég.
A mi egyértelműen a Dacia mellett szól, azok a méretei. A KIA Picanto-nál 40, a Mitsubishi Space Star-nál kb. 20 centivel hosszabb kocsi már benéz 4 méter fölé, ezzel pedig jóval tágasabb, mint a két olcsóbb vetélytársa. A motorizáltság tekintetében hasonló a helyzet, 67 lóerőt présel ki magából az 1 literes, 3 hengeres motor, de ha még kb 400 ezret rászán valaki, akkor már a 90 lovas egységet is választhatja, ami dinamikusabb haladást tesz lehetővé.
Fiat Panda
A FIAT Panda 3. generációja már 2011 óta velünk van és bár az elmúlt 12 évben számtalan ponton frissítették az autót, új autóként csak abban az értelemben tekinthetünk rá, hogy még most gurul ki a szalonból, a fejlesztés bizony már több mint egy évtizedes, bár öregnek nem érződik a kiskocsi.
Méreteit tekintve bőven a 4 méter alatti kategóriát erősíti, inkább a Picanto és a Space Star az ellenfele a bőrönd tetrisben. A magas építésnek köszönhetően a beltér viszont meglepően nagy, de a csomagoknak már nem marad túl sok hely.
Az olcsó új autók között a Panda a középmezőnybe tartozik. 5.450.000 forintos akciós árával egy igen józan választás mindazoknak, akik megbízható városi autót keresnek 4 vagy annál kevesebb főnek. Az 1 literes motor 69 lóerős és bár az autó éppen csak 1 tonna feletti, így sem a gyorsulás bajnoka. A józan, megfontolt haladás jobban illik a Pandához. Az autó tulajdonosai véleménye alapján egy nagyon szerethető kis kocsi, a karbantartás pedig kevés hibával hálálja meg.
Fiat 500
Ha már olcsó új autók és kisautók, akkor nem maradhat ki a felsorolásból a Fiat 500 sem. A megjelenéskor nem éppen az olcsó kiskocsik táborát erősítette, de az idő elrepült felette és már 16 éve hogy koptatja az utakat. A leginkább 2, végszükség esetén 4 személy szállítására kitalált autó ideális városi forgalomra és akár egy hosszabb kirándulást is be lehet vele vállalni, de a kicsi csomagtartó miatt ne ezzel induljunk Európa körútra 4 fővel.
3,5 méteres hosszával ez az egyik legrövidebb autó az olcsó új autók között, ezért parkolni sem nehéz feladat vele. Bár a bemutatás óta jókora idő eltelt, a formája még ma is cuki és a folyamatos frissítgetéseknek hála – bár az alapok ugyanazok mint az elején – a felszereltség tartotta a lépést a technikai újításokkal. A legolcsóbb verzió 5,5 millió forintért állhat be otthon a garázsba, viszont befér még mellé 2 bicikli, a babakocsi és egy 2 nagy szekrény is. Az alapfelszereltséggel nem fogjuk azt érezni, hogy tenyerén hordoz minket az élet, de korrekt helyváltoztató eszköz és elég stílusos is.
Toyota Aygo X
A kínálatban egy egészen kis ugrással jutunk el az Aygo-hoz, ami egy friss modellnek számít a többi konkurenshez képest. 2021-ben mutatták be és 2022-ben kezdődött a forgalmazása. Méreteit tekintve a középmezőnyhöz tartozik és a Fiat 500-hoz képest nagy előny a 4 oldalsó ajtó, amivel nagymértékben javul az autó használhatósága. Ezért a kocsiért sem kell sokkal mélyebben a zsebbe nyúlni, mint a többiért. 5,6 milliós akciós árával egészen elérhető az olcsó új autók kategóriájában.
A beltér egyszerű, de formás, a külseje pedig elsőre egészen nagyautós hatást kelt, bár nem tagadhatja le kisautós mivoltát. Az 1 literes alap motor 72 lóereje elégséges a dinamikus városi kocsikázáshoz, de megérezni a menetdinamikán, ha 4 ember ül bele.
Opel Corsa F
5.700.000 forintért egy olyan kisautónk lehet, aminek a története egészen 1982-re nyúlik vissza. Ekkor dobta piacra az Opel az első Corsa-t, amit azóta már 5 változat követett. Az utolsó, a Corsa F generációja 2019-ben mutatkozott be és mára az utcakép természetes része lett. Közel 6 millió forintos árcédula láttán nehéz azt mondani, hogy egy olcsó új autónak tekinthető a Corsa, de 2023-ban ez a szomorú valóság, hogy ennyibe kerül egy kiskocsi.
A Corsa ennyi pénzért egészen tisztességes felszereltséget kínál, de rakétát az Opel sem rak a motor helyére. Az 1.2-es egységgel azért városban egészen jó lehet haladni és a fogyasztás is barátságosan alakul. 4 métert éppen meghaladó hosszával az Opel már 4 ember számára is kényelmes utazást tesz lehetővé, de magasabb felnőttek mögött nem lesz kényelmes az utazás.
Az autó hátuljába kicsivel több, mint 300 liternyi csomagot pakolhatunk, ami régebben egy alsóközepes autó normál űrmérete volt, nem pedig a kisautóké. Hiába, nőnek az autók mint a bolondgomba.
Suzuki Swift
Ha kisautót keresünk Magyarországon olcsón, akkor a Suzuki évtizedek óta a kategória egyik favoritja. Régen nem kell már a vékony lemezek miatt aggódni, megkapjuk ugyanazt a biztonságot mint bármelyik másik olcsó új autóban. Bár a forma már 2017 óta velünk van és nem túl friss, mégis egész jó kiállása van a konkurensekhez képest is.
Valamivel több, mint 5,7 millió forintért 3,8 méternyi autót kaphatunk, amivel a Suzuki a középmezőnyt képviseli méretben, de árban a lista csúcsán trónol. A márka igen népszerű itthon és megbízhatóságával jogosan vívta ki magának Magyarország egyik legkedveltebb típusa címet. Ár érték arányban biztosan jó választás annak aki nem szeretne használt autót venni.
A fenti összeállítás a Használtautó.hu internetes portál felületén elérhető árak alapján készült. A fenti lista az egyes modellek 2023. márciusában elérhető legolcsóbb árai alapján van sorba rendezve.