A Skoda nem titkolja, hogy már folyamatban van az elektromos Octavia fejlesztése és az évtized második felében elérhetővé válik a vásárlók számára, mivel a cseh vállalatnak igen fontos, hogy minél nagyobb szeletet hasítsanak az elektromos autók piacából.
Még az zéró-emissziós változat érkezése előtt a Skoda nem feledkezik meg a belsőégésű motorokat és plug-in hibridet kedvelő vásárlóiról sem, ezért várhatóan 2024-re frissíti a jelenlegi Octavia-t.
Az elektromos Octavia érkezése körül teljes villany letámadással készül a Skoda. Lesz új hétüléses elektromos SUV a Vision 7S koncepció alapján, városi kis villanyautó, egy crossover, de a Fabia nyomdokaiban egy mini-SUV is feltűnik majd a bemutatótermekben.
A Skoda vezérigazgatója Klaus Zellmer elmondta, hogy már javában dolgoznak az elektromos Octavian, mivel 2035-re az EU betiltaná a belsőégésű modellek értékesítését. Ám a csehek ennél sokkal ambiciózusabbak és már 2030-ra a teljes profit 70%-át az elektromos autók értékesítéséből szeretnék bezsebelni.
Hogy befejezik-e a benzines és dízel motoros Octavia gyártását? Aligha! Ellenben olyan piacokon is megjelennek a modellel, ahol még nem tiltják be ezeknek az autóknak az értékesítését. Így várhatóan a belsőégésű modellek megmaradnak a jelenlegi platformon, de az elektromos verziók teljesen új alapokon, a Volkswagen csoport kizárólag elektromos autókra fejlesztett SPP architektúráján készülhetnek. Ezzel az Octavia lehet az egyik első autó, amely erre a padlólemezre épül.
Az Octavia a Skoda egyik húzó modellje, rengeteg vásárlóval, így nem kérdés, hogy amíg ez nem változik, addig az Octavia is marad a kínálatban.
Ha hinni lehet a pletykáknak, akkor az elektromos Octavia sokkal keményebb külső jegyeket kaphat mint az eddigi 4 generáció, amivel erősíteni kívánják a Skoda jelenleg is alkalmazott „Modern Solid” formanyelvét, de a fókuszt valamelyest a SUV szerű formák felé tolva.
Mire az elektromos Octavia megjelenik, már valószínűleg sokkal gyorsabban tölthető akkumulátort kaphat, mint a jelenlegi legerősebb 89kWh-s egység és várhatóan jóval nagyobb hatótávra is képes lehet egy feltöltéssel, mint a jelenlegi Volkswagen csoportos elektromos autók.
Az akkumulátorba táplált energia két motort hajthat az első két keréknél vagy 4 motort a 4 keréknél a vRS változat esetében, ha összkerekes verzióra vágyna valaki.
Zellmer szerint nagyon fontos, hogy a márka megőrizze az értékeit és hű maradjon örökségéhez is. Ahogy a hangsúly a SUV jellegű autók felé tolódik, az Octaviaból is várható, hogy emelt verzió is elérhető lesz.
Forrás: Autocar