A Caterham autói látszólag keveset változtak a gyár fél évszázados fennállása alatt, ami úgy tűnik, hogy a márka sikerének egyik kulcsa is. Most az 1970-es Super Seven ihlette két új modellt, a Super Seven 600-at és a Super Seven 2000-et mutatta be a Caterham, ami tovább örökíti a márka hagyományait.
A külsőt illetően nem sok újdonságról lehet beszámolni. Megmaradtak a klasszikus Caterham Seven jegyek, a hosszú és keskeny motorháztető, a közvetlenül a hátsó tengely előtt elhelyezett ülések és a rövid hátsó traktus.
Az új modelleket külsőre az elöl kiszélesedő, egyre keskenyedő sárvédőről lehet felismerni, ami korábban már a Super Seven 1600-on, a Sprinten és a Super Sprinten is fellelhető volt. A Super Seven 600-as 14′-es Juno, a Super Seven 2000 pedig szintén 14′-es Classic kerekeket kapott. A hátul található tanksapka krómozott, de nem csak ez különbözteti meg hátulról az új modelleket, hanem a ledes hátsó lámpák is. A beltérben szépen kárpitozott támlájú ülések és Moto-Lita bőr kormány várja a sofőrt.
A Caterham Seven egy a sportosságra és egyszerűségre kihegyezett könnyű gép, nem is csoda, hogy az extrák listája sem lett hosszú. Választható a szín – néhány csak ehhez a két modellhez -, valamint a belső színvilág is egyedileg definiálható és kiválasztható, hogy milyen legyen a műszerfal, az ülések és a kárpit borítása vagy éppen a váltó és a kézifék markolata.
A Super Seven 600 ára 29.900 angol fonttól indul, amiért egy 660 köbcentis turbós Suzuki motort kapunk a motorháztető alatt 84 lóerővel. Bár a Caterham még nem tette közzé a súlyadatokat, a 600-as teljes menetkész tömege úgy 500 kg környékén lehet, amivel a 0-100-at megfutja 6,9 másodperc alatt
A Super Seven 2000 egy jóval izmosabb kivitel. A vezető egy négyhengeres, 2 literes Ford Duratec motor mögött ül, ami 180 lóerőt tud kipréselni magából. Ezzel álló helyzetből 4,8 másodperc alatt éri el a 100km/h-s sebességet. Az autóhoz módosított sport futómű, hátsó keresztstabilizátor és hűtött elő féktárcsák is járnak 4 dugattyús féknyergekkel. A többlet teljesítményért többet is kell fizetni, egészen pontosan 39.900 angol fontot.
Mindkét autó rendelhető hátsó differenciálzárral és igazi Caterham stílusban otthon összeszerelhető csomagban is, de ez utóbbi csak az angol vásárlók kiváltsága.
Forrás: AutoExpress