Caterham Super Seven 600 és 2000 érkezik

A Caterham autói látszólag keveset változtak a gyár fél évszázados fennállása alatt, ami úgy tűnik, hogy a márka sikerének egyik kulcsa is. Most az 1970-es Super Seven ihlette két új modellt, a Super Seven 600-at és a Super Seven 2000-et mutatta be a Caterham, ami tovább örökíti a márka hagyományait.

A külsőt illetően nem sok újdonságról lehet beszámolni. Megmaradtak a klasszikus Caterham Seven jegyek, a hosszú és keskeny motorháztető, a közvetlenül a hátsó tengely előtt elhelyezett ülések és a rövid hátsó traktus.

Super Seven 600 2000
Balról a Super Seven 600, jobbról a 2000. Forrás: AutoExpress

Az új modelleket külsőre az elöl kiszélesedő, egyre keskenyedő sárvédőről lehet felismerni, ami korábban már a Super Seven 1600-on, a Sprinten és a Super Sprinten is fellelhető volt. A Super Seven 600-as 14′-es Juno, a Super Seven 2000 pedig szintén 14′-es Classic kerekeket kapott. A hátul található tanksapka krómozott, de nem csak ez különbözteti meg hátulról az új modelleket, hanem a ledes hátsó lámpák is. A beltérben szépen kárpitozott támlájú ülések és Moto-Lita bőr kormány várja a sofőrt.

A Caterham Seven egy a sportosságra és egyszerűségre kihegyezett könnyű gép, nem is csoda, hogy az extrák listája sem lett hosszú. Választható a szín – néhány csak ehhez a két modellhez -, valamint a belső színvilág is egyedileg definiálható és kiválasztható, hogy milyen legyen a műszerfal, az ülések és a kárpit borítása vagy éppen a váltó és a kézifék markolata.

Super Seven 600 beltér
A Super Seven 600 minimalista belterében minden a vezetésről szól. Forrás: AutoExpress

A Super Seven 600 ára 29.900 angol fonttól indul, amiért egy 660 köbcentis turbós Suzuki motort kapunk a motorháztető alatt 84 lóerővel. Bár a Caterham még nem tette közzé a súlyadatokat, a 600-as teljes menetkész tömege úgy 500 kg környékén lehet, amivel a 0-100-at megfutja 6,9 másodperc alatt

A Super Seven 2000 egy jóval izmosabb kivitel. A vezető egy négyhengeres, 2 literes Ford Duratec motor mögött ül, ami 180 lóerőt tud kipréselni magából. Ezzel álló helyzetből 4,8 másodperc alatt éri el a 100km/h-s sebességet. Az autóhoz módosított sport futómű, hátsó keresztstabilizátor és hűtött elő féktárcsák is járnak 4 dugattyús féknyergekkel. A többlet teljesítményért többet is kell fizetni, egészen pontosan 39.900 angol fontot.

Super Seven 2000
A könnyű felépítmény jó gyorsulást, nagy kanyarsebességet és hihetetlen vezetési élményt biztosít. Forrás: AutoExpress

Mindkét autó rendelhető hátsó differenciálzárral és igazi Caterham stílusban otthon összeszerelhető csomagban is, de ez utóbbi csak az angol vásárlók kiváltsága.

Forrás: AutoExpress

További Super Seven 600 és 2000 képek

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük