Jön a Pagani Utopia

Pagani Utopia elölről
Pagani Utopia – Forrás: Autocar

A Pagani Utopia a márka harmadik modellje, amely a Huayra utódjaként érkezik hamarosan manuális váltóval, V12-es motorral és a lehető legkönnyebb karosszériával.

A Pagani nem ült fel az elektromos hajtás vonatára és az ezzel járó súlygyarapodás megregulázására, hanem a hagyományos utat járva a vezetés élményére épülő könnyű autóépítési elvet követi. A szénszálas karosszéria alkalmazásának köszönhetően az Pagani Utopia össztömege 1280kg, ami 67kg-mal kevesebb, mint a Huayra és 716kg-mal könnyebb, mint a riválisnak tekinthető, de elektromos hajtású Pininfarina Battista.

Pagani Utopia négyes kipufogója – Forrás: Autocar

A Pagani úgy döntött, hogy nyugdíjazza a Huayra 7 sebességes szekvenciális váltóját és helyette az Utopia egy 7 sebességes manuális egységet kap, de a vásárlók választhatnak egy automata módot is a városi vezetéshez.

“Bármilyen intelligensek is lettek az automata váltók, semmi sem helyettesítheti a vezetők képességét a sebességváltás terén” – jelentette ki a cég a manuális váltót indokló nyilatkozatában.

A manuális váltó egy elektromechanikus differenciálművet és egy a Mercedes-AMG-től származó 6 literes, dupla turbos V12-es motort köt össze. A teljesítmény 864 lóerő és 1096Nm nyomaték. Ez 58 lóerővel több, mint a legerősebb Huayra.

A Pagani Utopia beltere analóg műszerekkel – Forrás: Autocar

Pagani Utopia lassításáról a Brembo karbon-kerámia rendszere gondoskodik, amelyet az elől 21, hátul 22 colos felnik fednek, amin alacsony profilú Pirelli PZero Corsa abroncsok feszülnek. A futómű kettős keresztlengőkaros, a csillapítás pedig elektromosan vezérelt.

Horacio Pagani, a márka tulajdonosa és tervezője elmondta, hogy az autó tervezését az egyzerűség és az időtállóság vezérelte a vásárlók bevonásával. A hat éves tervezés eredményeként a külső kevésbé agresszív, mint a Huayra esetében. A hátsó négyes kipufogó természetesen megmarad, mint egyfajta névjegye a Paganinak.

A lassításról a Brembo karbon-kerámia féktárcsák gondoskodnak – Forrás: Autocar

A beltérben a vásárlók még részletesebb kidolgozottsággal találkoznak, de a kapcsolók finomabbak, a műszerek pedig ugyanúgy analóg hatásúak, mint korábban, kivéve egy kisebb kijelzőt a műszerfalon. A kormány szintén teljesen új és aluminimumból mart.

A Pagani Utopiaból mindössze 99 darab készül, de az árát egyelőre nem árulták el, de minek is, hiszen az összeset előre eladták. Mint minden Pagani modell esetében, a pályára szánt és nyitott tetejű változatok később érkezhetnek.

Forrás: Autocar

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük